بعنوان یک سئو کار از رپورتاژ آگهی چه باید بدانیم؟

سئو یک مفهوم چند بعدی است. سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید. یکی از این راه های ارتباطی همان رپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید است. در این مقاله میخواهیم بگوییم چرا رپورتاژ اگهی بخریم؟ چگونه از سئو بصورت رایگان کسب درآمد کنیم.

گوگل بزرگترین بنر تبلیغاتی جهان است. 

تنها با کمک سئو میتوانید در این بنر بصورت همیشگی دیده شوید. اما سئو فاکتور های بیشماری دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای آن بک لینک یا لینک از سایتهای دیگر است. حقیقت این ست که ماجرای تبلیغات بنری در اینترنت ، یک تراژدی غم انگیز بود ؛ همه چیز داشت خوب پیش می رفت تا پای کوری بنری به دنیای تبلیغات و بازریابی باز شد! کاربران اینترنت به جایی رسیدند که ناخواسته تبلیغات بنری را نمی دیدند و هزینه های هنگفت صاحبان کسب و کار را تار و مار میکردند.
البته اوضاع به همین شکل باقی نماند و رپورتاژ آگهی ها با قواعدی استاندارد و بازده ضمانت شده مثل فرشته نجات به کمک دنیای بازاریابی آمدند .

متاسفانه آنچه از شواهد امر مشخص است ، دوران حکمرانی “تبلیغات بنری” سرآمده است . مخاطبان باهوش این دوره و زمانه حتی به اندازه نیم نگاهی برای تبلیغات بنری وقت نمی گذارند . البته اگر ادعا کنیم انقلاب عظیمی به نام تبلیغ گریزی در حال وقوع است بیجا نگفته ایم .

اما قسمت مهیج ماجرا این جاست که رپورتاژ آگهی آگهی یک تنه هم بر “کوری بنری” و هم بر “تبلیغ گریزی” حریف است . فیدبک کاربران اینترنتی نشان میدهد که بازاریابی به روش رپورتاژ آگهی حسابی به مذاقشان خوش آمده است.

این را بدانید که مخاطبان امروزه تمایل بیشتری برای مطالعه یک محتوای مفید و جامع دارند تا متن های تبلیغاتی که به جز اغراق و بزرگنمایی چیزی در آن به چشم نمیخورد ؛امروزه رپورتاژ آگهی با حرکت در راستای محتوای صادقانه قدم گذاشته است .

رپورتاژ آگهی تنها یک تکنیک تبلیغاتی است ؟ یا در سئو هم نقشی دارد؟

این سوال اولین و مهمترین سوالی است که در مورد جادوی رپورتاژ مطرح می شود. بی برو برگرد جواب این سوال مثبت است ! چقدر با تاثیر لینک سازی در حوزه سئو آشنایی دارید ؟ اگر بخواهیم لینک سازی را به صورت مختصر و مفید تعریف کنیم ،

لینک سازی باعث تقویت قدرت دامنه و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود .

اینکه چرا گوگل به لینک سازی روی خوش نشان میدهد با مثال زیر روشن خواهد شد :

فرض کنید قرار است یک دندانپزشک متبحر را از بین صدها پزشک متخصص در این زمینه انتخاب کنید و دندان های نازنینتان به او بسپارید . در لحظه اول بدون اطلاعات زمینه ای قبلی ، کار بسیار سختی است ، شمایید و صدها پزشک که همگی از لحاظ تخصص و مدرک پزشکی در یک رده قرار دارند ولی تجربه و تبحر آنها در کارشان زمین تا آسمان فرق می کند.

اولین جرقه ای که در ذهنتان زده می شود چیست ؟ قطعا تحقیق و پرس و جو را آغاز می کنید و در نهایت بیمار پزشکی می شوید که افراد مطمئن و سرشناس اطرافتان آن را معرفی و پیشنهاد داده اند .
تکنیک گوگل برای کشف وبسایت های کار درست نیز به همین صورت است . اگر سایتی توسط سایت معتبر دیگر تایید و معرفی شده باشد ، گوگل مبنا را بر این قرار میدهد که آن سایت معتبر ضمانت سایت معرفی شده را کرده است  . اگر بخواهیم به زبان گوگل معرفی شدن را تعریف می کنیم می شود : بک لینک !

وقتی سایت شما از یک سایت معتبر بک لینک دریافت کند ، نظر ربات های گوگل به شما جلب می شود و از نظر گوگل اعتبار سایتتان بالا رفته و با احتمال بیشتری به صدرنشینی نتایج گوگل نزدیک می شوید .
اینجاست که باید تذکر بدهم حواستان را جمع کنید! همه چیز به همین سادگی که فکر میکنید نیست . حواستان باشد دچار خوش خیالی نشوید و از الگوریتم پنگوئن گوگل غافل نمانید چراکه ساز و کار پنگوئن هر حرکت غیرطبیعی و مشکوک از سایت شما را شناسایی کرده و بدون فوت وقت شمارا در معرض پنالتی شدن قرار می دهد.

واقعا گوگل رپورتاژ آگهی را میپسندد ؟

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم !

هنوز برای قضاوت زود است اما این را بدانید که “رپورتاژ زمانی خوب است که اصولی و قاعده مند پیاده سازی شود ” چراکه در غیر این صورت سخت گیری گوگل در برخورد با متخلف ها ردخور ندارد .  این را بدانید که گوگل اعلام کرده که با پست های تبلیغاتی که خارج از روند اصولی قصد ایجاد تغییر غیر استاندارد و ناحق در نتایج جست و جو را دارد حسابی برخورد می کند . این موضوع از سال 2009 مطرح شده است و روز به روز جدی تر اجرا گشته است . با تمام این اوصاف :

چرا رپورتاژ آگهی از این خشم گوگل در امان است ؟

تا زمانی که خط قرمز های گوگل را زیر پا نگذارید ، نه گوگل و نه حتی هوشمندتر از این موتور جست و جو قادر به شناسایی آن نیست ! خوشبختانه با وجود تمام پیشرفت های الگوریتم گوگل ، هنوز هم تشخیص یک پست رپورتاژ آگهی بین صدها پست یک سایت معتبر اگر بدرستی اجرا شده برای گوگل عملا غیرممکن است! در واقع رپورتاژ آگهی (البته از نوع اصولی) هیچ تناقضی با قواعد مشتری مدارانه گوگل ندارد . همین که یک متن از غربال سخت گیرانه گوگل عبور کند بدین معناست که نانتان در روغن است ! شما حداقل 60 درصد از مسیر را با سرعت برق آسا پیموده اید.

حواستان را جمع کنید ، اگر سایت تازه تاسیسی دارید ، بهتر است هرچه زودتر برای خود یک رپورتاژ آگهی درست و حسابی دست و پا کنید . اگر سن وبسایت شما بالا برود بدون آنکه بک لینکی دریافت کنید ، سپس در یک حرکت ناگهانی تصمیم بگیرید که ناخونکی به تبلیغات رپورتاژی بزنید و از ده ها سایت بک لینک به سایت خود سرازیر نمایید اینجاست که خشم گوگل دامن گیرتان می شود و با شما مثل یک سایت متخلف و متقلب برخورد میکند. اینجاست میگویم بترسید از خشم گوگل !

مگر ممکن است ؟

اگر سوال مختصر و مفید بالا ، ذهن شما را هم درگیر کرده باشد ، یعنی هوش و ذکاوت ربات های گوگل را دست کم گرفته اید!
خوشبختانه یا متاسفانه گوگل هر حرکت غیرعادی ای را سریعا کشف می کند . اگر سایت شما مدت ها فعالیت داشته باشد بدون آنکه لینکی دریافت کند اما به صورت ناگهانی از ده سایت معتبر بک لینک دریافت کند ، گوگل متوجه تبلیغاتی بودن این بک لینک ها و استراتژی تقلب محور ذهن شما را کشف خواهد کرد ؛

خونسردی تان را حفظ کنید  این تمام ماجرا نیست !

اگر استراتژی درستی را پیش بگیرید و سایتتان را در برهه زمانی اندک مورد هجوم بک لینک های سایت های مختلف  قرار ندهید تاثیر معجزه آسای رپورتاژ آگهی را در افزایش بازدید و قدرت دامنه خود خواهید دید .

اثبات میکنیم رپورتاژ آگهی اصولی ، صد در دصد به نفع کسب و کار شماست!

ارائه 7 دلیل قانع کننده از ما ، پذریش یا عدم پذیرش آن با شما .

تنها بخش کوچکی از رپورتاژ آگهی درونمایه تبلیغاتی دارد !
رپورتاژ آگهی یک مقاله است که محتوای تبلیغاتی دارد بی آنکه مخاطب را درگیر جوسازی های تبلیغاتی کند که پیاده سازی آن تنها از دست یک نویسنده ماهر و با تجربه بر می آید. این را بدانید که مخاطبان امروزه به شذت از تبلیغات متنفرند و سایه آن را با تیر میزنند.اصلا از خود شما میپرسم ، مخاطب حرف شما را با استراتژی بی طرفی راحت تر میپذیرد یا با لحن تبلیغاتی تند و تیز ؟ قطعا یک حرف بی طرف بیشتر به دل مخاطب می نشیند .

هرچه جلوتر برویم ، متوجه می شوید با یک رپورتاژ آگهی چه ها که نمیتوان کرد. کمی مطالعه کنید و سعی کنید با کمک تکنیک های نوشتاری ابتدا حس نیاز مخاطب را تحریک کرده و در ادامه به مرور ( و نه ناگهانی) کسب و کار و خدماتتان را به او معرفی کنید . باز هم تاکید می کنیم ، معرفی کنید تبلیغ نکنید. لازم نیست سیر تا پیاز کم و کاستی های کسب و کارتان را به سمع و نظر خواننده برسانید اما در مورد نقاط قوت خود نیز اغراق نکنید. درواقع خواننده یک رپورتاژ آگهی بی آنکه متوجه شود در راستای هدف تبلیغاتی شما قرار میگیرد . رپورتاژ آگهی قبل از هرچیز محتوایی مفید را در اختیار خواننده قرار می دهد که تبلیغات بخش نامحسوس از متن آن است . که آن هم به هنر نویسنده بستگی دارد که چقدر هوشمندانه و هنرمندانه آن را در متن بگنجاند بی آنکه مخاطب از هف تبلیغاتی متن برنجد یا ناراحت شود.

سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است.

خوانندگان امروز ، مقالات مفید می خواهند نه متن های تبلیغاتی :
اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند . مخاطبان عصر حاضر علاوه بر اینکه از تبلیغات گریزان اند ، از هر فیلد و جایگاهی که تبلیغات را به نمایش بگذارند نیز میگریزند .
یک مزیت برتر رپورتاژ آگهی این است که در جایگاهی مخصوص تبلیغات نمایش داده نمی شوند بلکه مانند بقیه مقالات یک سایت دسته بندی می شوند . با این اوصاف احتمال خواندن رپورتاژ آگهی ها توسط خوانندگان همگام با دیگر مقالات و از طرفی بیشتر از متون تبلیغاتی است .

اعتبار ، اعتبار ، اعتبار :
برندسازی راز موفقیت کسب و کار شما و رپورتاژ آگهی یکی از راه های رسیدن به یک برند قدرتمند است . یکی از کلیدی ترین کارکرد های رپورتاژ اگهی ایجاد اعتبار و برندسازی برای کسب وکار شماست ، از طرف دیگر موثرترین دلیلی که باعث پیشرفت و موفقیت کسب و کار شما می شود داشتن برند معتبر و زبانزد است . این سلسله به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و مقدمات پیشرفت کار شما را فراهم می آورند .اینکه ردپای برند شما بجز سایت خودتان در سایت های دیگری که از قضا از اعتبار بالایی برخوردارند به چشم بخورد ،  روی پروسه برندسازی وبسایتتان حسابی تاثیر مثبت میگذارد و دقیقا عین مفهوم برندسازی را پیاده می کند .

نسبت به بازدهی که دارد ، قیمت بالایی ندارد :
با آنکه مزایای بیشماری دارد اما خوشبخانه رپورتاژ آگهی ها جزو تبلیغات گران قیمت به حساب نمی آیند . شاید برایتان جالب باشد بدانید یک بنر تبلیغاتی در یک سایت پر ترافیک ، چند میلیون ناقابل برای شما آب میخورد و البته با توجه به پدیده تازه وارد کوری بنری ، فایده چندانی هم نخواهد داشت اما در مقابل ، هزینه ثبت رپورتاژ آگهی در همان سایت به صرفه تر خواهد بود و نتیجه نهایی بهتری خواهد داشت.

با یک تیر دو نشان :
تاثیر رپورتاژ آگهی روی موفقیت کسب و کار شما دو جانبه است . بپرسید چرا ؟!
از یک طرف سئوی سایتتان را بهبود میبخشد و از سوی دیگر یک روش تبلیغاتی مطمئن و موثر به حساب می آید که موققیت در هر دو تضمینی است . وقتی سایت شما به واسطه یک وبسایت مطرح لینک دریافت می کند یک خبر با این مضمون با گوگل مکاتبه می شود : «من هم وبسایت معتبر و خوبی هستم ، من را به کاربرانت بیشتر معرفی کن»
این مزیت ، مزیتی است که علاوه بر برندسازی و افزایش بازدید و تبلیغات آیدتان می شود .

گوگل محدودیتی در مقابل رپورتاژ شما ایجاد نخواهد کرد !
یکی از دلایلی که تاثیر سئو و تبلیغاتی رپورتاژ آگهی را ضمانت می دهد این است که رپورتاژ آگهی شما مانند تمام تیتر های خبری در صف نتایج گوگل قرار میگیرد و این برای جلب اعتماد مخاطب آپشن درجه یکی است . به طور کلی گوگل نگاه ویژه ای روی منابع خبری خود دارد  که خوشبختانه رپورتاژ آگهی نیز جزو همین دسته رده بندی می شود.

یک تبلیغات همیشگی بدون تاریخ انقضا :
امان از هزینه های سرسام آور تبلیغات بنری که احتمالا ماهانه شما را مورد عنایت قرار میدهد!
هرچند این مورد را بعنوان آخرین مزیت تبلیغات به روش رپورتاژ آگهی ذکر می کنیم اما در واقع مزیت بزرگی به حساب می آید که کمی در حقش اجهاف شده. تصور کنید رپورتاژ آگهی و سئو وبسایت شما در گوگل جایگاه مناسبی کسب کند و از آنجا که همیشگی است و هیچوقت پاک نمی شود ، یعنی نانتان در روغن است و در سرازیری موفقیت قرار گرفته اید .

یک توصیه : در این زمینه مطالعه این مقاله از لینکدون تجربیاتی خوبی برای شما خواهد داشت. در این مقاله میتوانید با مفهوم رپورتاژ آگهی بصورت بهتری اشنا شوید:

اطلاعات بیشتر در این لینک: رپورتاژ آگهی چیست؟

آیا از رپورتاژ اگهی کسب درآمد کنیم؟

چرا که نه. وقتی پکیج بزرگی از مقالات شما روزانه با ارائه لینک منتشر میشود و هیچ بازخورد منفی برای سایت شما به همراه ندارد ، چرا مقاله های مفیدی را تحت عنوان رپورتاژ آگهی قبول نکنیم! حقیقت این است که امروزه مدیریت و نگهداری سایت بصورت درست و اصولی هزینه قابل توجهی برای مدیریت سایت ها دارد. گذشت آن دورانی که هزینه های طراحی و هاست جزو هزینه اصلی سایت محسوب میشدند . در حال حاضر بیشتر بودجه شما به عنوان مدیر سایت صرف تولید محتوا و سئو و پاسخگویی به نیاز مخاطب میشود. هرچند روش های بی شماری برای جبران این هزینه ها برای شما وجود دارد اما یکی از روش های کاملا بی ضرر و پرسود فروش رپرتاژ آگهی به حساب می آید.

منتهی لازم است مسائلی را رعایت بفرمائید. برای مثال:

به گنجاندن سه تا پنج لینک در رپورتاژ آگهی رضایت دهید . قرار دادن لینک بیشتر میتواند برای سایت سفارش دهنده و هم سفارش گیرنده تاثیر منفی داشته باشد. اما شما با اعمال این محدودیت نسبت به اسپم شدن سایت خود اطمینان حاصل کنید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است از عنوان و مطلب سفارشی بهره ببرید. اگر مطلب و تیتر رپورتاژ آگهی بصورت اختصاصی برای سایت شما نوشته شده باشد تاثیر خارق العاده ای برای سایت سفارش دهنده داشته باشد و همچنین برای سایت شما نیز متقابلا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

توصیه می کنیم تمامی رپورتاژ ها را در یک دسته بندی خاص منتشر کنید. این تکنیک به شدت از جانب گوگل توصیه شده است. معمولا سایت های معتبر و پر مخاطب تمامی رپورتاژ آگهی ها را تحت دسته بندی خاصی با نام تبلیغات یا رپرتاژ آگهی به اشتراک می گذارند .

با این توصیف اگر به درآمد از رپورتاژ آگهی علاقه مند شده اید بهتر است از مسیر درستی برای فروش رپورتاژ آگهی اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید . یکی از این گزینه ها را در لینک زیر میتوانید بررسی کنید.

اطلاعات بیشتر در این لینک: فروش رپورتاژ آگهی 

از کجا رپورتاژ آگهی بخریم؟

سایت های مرتبط ، قدرتمند و واقعی !
این پاسخ کوتاه به این پرسش است اما حقیقت ماجرا، یافتن این مدل از سایتها به سادگی نگارش این یک جمله نیست. میخواهیم مرجعی به شما معرفی کنیم که براحتی بتوانید رپورتاژ آگهی خود را از بینبهترین سایت های ایرانی انتخاب کنید.

سایت لینکدون مرجع قابل اعتماد خرید و فروش رپورتاژ آگهی به شمار میرود. نیاز به خرید رپورتاژ آگهی یک نیاز همیشگی برای سایت های امروزی ست. این را بدانید که رقیب های شما هر روزه چنین مسیری را میروند و هر روز غفلت شما یعنی یک قدم عقب گرد و فاصله از پیشرفت . با مراجعه به لینکدون میتوانید از بهترین سایت های ایرانی رپورتاژ آگهی بخرید.

توصیه میکنیم نگاهی به لیست سایتهای موجود در لینکدون برای خرید رپورتاژ آگهی بیاندازید. مطمئنا سایت های مرتبط خوبی میتوانید پیدا کنید که با بهترین قیمت میتوانند رپورتاژ آگهی شما را بصورت دائمی منتشر نمایند.

اطلاعات بیشتر در این لینک: خرید رپورتاژ آگهی

اهمیت تیتر خوب در رپورتاژ آگهی

از جذاب ترین تیترهای ممکن بهره ببرید

سعی کنید با تیتری جذاب مخاطب را وادار به خواندن مقاله خود کنید. این روزها رقابت اصلی در بازاریابی محتوا بر روی انتخاب تیتر مناسب و انگیزشی است.

  • استفاده از آرایه اغراق (مثال : موشک های ایران ، دنیا را تکان دادند!) .
  • استفاده از آرایه طنز (مثال: رپورتاژ نویس می بودی تو ؟!!! ) .
  • استفاده جز برای کل ( مثال: امشب در استادیوم ؛ مسی در مقابل یوونتوس! ) .
  • استفاده از استعاره ( مثال: ورود نوشدارو در دیقه 80! {استعاده از داستان جنگ رستم و سهراب} )
  • جان بخشی به اشیا ( مثال: محرم امد، ایران سیاه پوش می شود)
  • استفهام انکاری: در این روش سوالی پرسیده می شود که پارادوکسی در آن نهفته است. (مثال: داعش و تروریسم؟! )
  • تیترهای دوتکه رایج ترین تیتر هایی هستند که در جذب مخاطب بسیار مستعد و موثر ظاهر شده اند . مثلا : « تندخوانی ، راز موفقیت رتبه های برتر کنکور»

بالاخره با تمام این توضیحات،  رپورتاژ آگهی ، آری یا خیر ؟

حق دارید اگر  هنوز هم از آثار مثبت رپورتاژ آگهی اطمینان نداشته باشید. حتی ممکن است نسبت به اثار منفی آن نیز مشکوک باشید. شاید از نظرتان این همه مزیت در یک جا غیرممکن است. اگر کوچکترین تردیدی در رابطه با استفاده از این روش تبلیغاتی دارید ، با خواندن این پاراگراف نیست و نابود خواهد شد . به طور کلی اگر از موارد زیر دوری کنید ، رپورتاژ آگهی برای وبسایت شما چیزی جز منفعت خالص نخواهد بود :

اول اینکه رفتار غیرطبیعی نداشته باشید . این قاعده نه برای رپرتاژ آگهی بلکه برای تمام فعالیت هایتان در سطح وب تاثیر گذار است. لطفا به یکباره بعد از فعالیت 2 ساله وبسایتتان همزمان به 20 وبسایت معتبر و نامعتبر سفارش رپورتاژ آگهی ندهید . ربات های گوگل تیزبین و نکته سنج هستند؛ چه بخواهید چه نخواهید ، هیچ راهی برای دور زدن گوگل وجود ندارد. راه حل درست فقط رفتار طبیعی و مطابق قوانین گوگل است !

دوم ، تعداد مناسب لینک هایی که در محتوای رپورتاژ آگهی قرار میگیرد 3 تاست اما در برخی منابع تا 5 لینک هم استاندارد معرفی شده . اما ما توصیه می کنیم طمع نکنید و به همان 3 لینک اکتفا کنید .

راه آخر و سوم ، اگر کماکان در مورد تاثیر مثبت یا منفی رپورتاژ آگهی تردید دارید با استفاده از تگ Nofollow در لینک های موجود خیال خودتان ، وبسایتتان و گوگل را راحت کنید . (البته لازم است مشتری از چند و چون این قضیه باخبر باشد)

چرا نوفالو ؟
1- به هیچ عنوان خطر جریمه توسط گوگل شمارا تهدید نخواهد کرد
2- مستقیما میتوانید ترافیک حاصل از رپورتاژ آگهی خود را  استفاده کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش بدهید .

 

درج یک نظر


لینک های ابری: جدیدترین آهنگ ها , دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی , دانلود آهنگ جدید , دانلود فیلم , ثبت شركت , رتبه بندي شركت , سفارش پيتزا ,
تبليغات X
دانلود آهنگ
دانلود آهنگ جدید